måndag 15 juli 2013

För fet för Halmstad?

Jag läser i Aftonbladet om en händelse på Halmstads Äventyrsland där två systrar av en vakt nekades att åka vattenrutschbana med motiveringen att "de var för feta".

Detta kallar jag höjden av förnedring och USELT bemötande från vaktens sida och jag anser att det i det läget inte ska räcka med en skriftlig varning från sin arbetsgivare. Han ska få en möjlighet att säga upp sig, annars ska det enligt min mening förhandlas med facket om avsked.

Jag anser att han genom sitt sätt att uttrycka sig visat att han inte ska arbeta med ett serviceyrke där bemötande är a och o.

Ägaren till äventyrslandet har lovat att kvinnorna ska få någon form av kompensation och det är inte mer än rätt. Även om det aldrig kan kompensera kränkningen de fick utstå av vaktens agerande.

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar