fredag 29 mars 2013

Nonchalanta pizzabagare och fotograf på ICA

Påskhelgen har startat och för min del blir det arbete, arbete och arbete.

Idag arbetar jag eftermiddag kväll, imorgon 08:00-21:30 och även på söndag 08:00-21:30. Så jag klurar på hur jag ska hinna med att klyva och hugga all del ved som enligt gamla råd ska vara gjort innan påsk (enligt artikel i Aftonbladet), för att den ska få nytta av de torra vårmånaderna och torka ordentligt inför nästa vinter!

I Svenska Dagbladet läser jag om en pizzeria som har dålig koll på sina saker. Bland annat har man tappat en skruv från en tång man tar kebab med, men ersatt den med en ny utan att ta reda på vart gamla skruven tagit vägem - en kund återfann den i sin kebabtallrik och när han konfronterade personalen så sade de att det inte var första gången det hände. Nonchalant. När miljökontorets inspektörer gjorde ett besök i verksamheten fann man även att sås blandades i en CEMENTBLANDARE!!

Läste även om en ICA-butik som hängt ut en kund som snattare genom att ta ett foto på honom från sin övervakningskamera ochlagt ut fotot på sin Facebook-sida. Olämpligt enligt ICA-handlarnas talesperson. Den omnämda ICA-butiken ligger i Västra Götaland. Ständigt detta ICA... suck.

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar